måndag 17 september 2012

Sena kvällar o tidiga mornar

Är inte alls min sak.
Jag har inte varit såhär trött på länge, men det är nog värt det.
Jag var på gymmet kl 9, Herta fick följa med. Sedan blev det en promenad i regnet.
Var på ica o handlade så Vilda kan få sin morgonshake imorgon.
Ja, jag ger mitt barn shake till frukost! Åh en sån otrolig skillnad på barn. Hon är piggare och med koncentrerad på skolan, hon får inga vredesutbrott och det är helt klart shakens förtjänst :)


Imorgon är det dags för jobb igen. Börjar kl 9:00 men ska nog ta en rejäl promenad innan då Herta sover borta inatt och Vilda ändå ska på skolan.
Det gäller att hitta tillfällen för "vardagsmottion"
Har även massage imorgon ;)
Det ska bli såå skönt. Jag känner att min kropp behöver det nu. Jag har ju sån djävulsk träningsvärk i armar o bröst efter förra vecka och denna veckas träning. Så jag tycker jag förtjänar en rejäl omgång imorgon!

Jag lyckades ju gå upp över 4kg i vikt för ett tag sedan och har mått riktigt dåligt över det. Men nu har jag satt igång med träningen o maten igen så nu ska jag fasen lyckas nå min målvikt. Vill ner de sista kilona innan vi åker till Skottland den 15/10. Så nu gäller det att tänka sig för innan jag stoppar något i munnen.
Men just nu kan jag gå upp 1kg bara av att titta på godishyllan inne på ICA.
Jag fattar inte varför, men jag kan lova att det är inte alls lätt att hålla vikten. Det är hårt slit som gäller om man vill hålla sig i form.
Dom som tror att min operation gör att jag inte behöver tänka på vad jag stoppar i sig skulle bara veta hur svårt det är. Det är verkligen inte en dans på rosor!!

Nej nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen. Det är en lång dag imorgon med två barnkörer, kyrkis och träning. Men jag njuter av att ha fullt upp. Bättre det än arbetslös ;)

Godnatt mina fina läsare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar