GLÖGG här hemma :)
Hur underbart är det inte att det nu är mörkt ute, frost på backen och man kan köpa glögg på ica igen?!!
Jag drack nog 10flaskor själv förra året. Men nu blir det nog inte lika mycket. Har lite svårt när det blir för mycket socker.
I Fredags fick jag åka in på förslossningen :(
Jag hade sockerkänning och var allmänt hängig. Mitt socker var på 2,8 och jag kunde knappt stå upp. Dom kollade på Avkomman med CTG och allt såg bra ut. H*n blev lite stressad där ett tag och hjärtljudet var uppe på 180. Lite väl högt men det gav med sig som tur var.
Läkaren kom fram till att behålla mig över natten och att jag skulle få dropp.
Nålrädd som jag är trodde jag ju att jag skulle dö, men det gjorde jag inte ;)
Men efter ca 1timmemed socker rakt in i blodet så blev jag nå så jävulskt hög!!!
Jag fick en dumping utan dess like och trodde jag skulle spy och svimma. Dom tog ett nytt socker på mig och då visade det bara 4,6!!
Jag har alltså för lågt socker när det är nere på 2,8 och för högt när det ligger på 4,6!
Så nu är det till att äta väldigt lite väldigt ofta och setill att sockret håller en jämn nivå. Inte det lättaste vill jag lova. Men jag ska självklart försöka.
Jo, nu höll jag på att glömma en viktig sak.
Jag o Magnus firar ETT ÅR idag!!! :D
Inte illa, utan bedövning som han så fint sa i morse ;)
Jag älskar verkligen den mannen. Honom ska jag leva resten av mitt liv med!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar